Úterý, 25. září 2018.

Archív fóra: 2010–2014 - příspěvky: 81-100

Aktuální fórum

Zobraz zprávy:
1-20   21-40   41-60   61-80   81-100   101-120   121-140   141-160   161-180   181-200   201-220   221-240   241-260   261-280   281-300   301-320   321-340   341-360  

Cifrik   (2.11.2013 03:21:56)
Ahoj Katko! Jsem trochu popleteny, jake to sem pises jednoduche ulohy :-)

2 cos(2Pí) - cos x = 2 sin^2 x
2 - cos x = 2 - 2 cos^2 x
2 cos^2 x - cos x = 0
cos x (2 cos x - 1) = 0
---
cos x = 0 <> x = Pí/2 + kPí, k € Z
2 cos x - 1 = 0
cos x = 1/2 <> x = Pí/3 + 2kPí, x = -Pí/3 + 2kPí, k € Z

zbytek radeji mailem :-)
Kateřina Lauberová   (2.11.2013 00:20:16)
2cos(2Pí)-cos x = 2 sin na druhou x

2cos(4Pí) - odmocnina ze 2 cos x = 2 sin na druhou x

cos x + sin 2x = 0

Omlouvám se za ten způsob napsání a moc děkuju.
Terča:3   (20.10.2013 16:06:04)
Ahoj,
potřebuji vzoreček pro výpočet výšky rovnoramenného trojúhelníka. Strana je 4cm.
Děkuju!!
fox   (13.10.2013 12:05:23)
ahoj, potřeboval bych pooc s pár příklady...
1,jsou dány 3 vektory: a=(8,-5,2,2,-1), b=(2,0,-4,-3,6), c=(0,-2,4,-2,1)
výraz (-2a x b) x ||c|| je roven?

2,jsou dány 3 body tvořící trojúhelník ABC: A=(2,3,-2), B=(2,0,-4), C=(1,2,4). Velikost vnitřního úhlu gama v tomto trojúhelníku je roven po zaokrouhlení na celé stupně?

předem děkuju za pomoc
David   (7.10.2013 22:24:12)
Mám tu jeden příklad, který nemůžu vyřešit.

Studijní skupina, v níž je 6 studentek a 18 studentů, se pro laboratorní cvičení náhodně rozděluje na šest skupin po 4. Jáká je pravděpodobnost, že v každé skupině bude studentka?

Předem děkuji za odpověď. :)
slovní úloha   (1.10.2013 17:27:09)
Dobrý den , potřebovala bych pomoci s touto slovní úlohou, snažila jsem se, ale vůbec nevím jak to udělat ...

Řidič nákladního vozu rozvážel během tří dnů uhlí. První den rozvezl jednu čtvrtinu z celkového množství. Druhý den rozvezl tři pětiny zbytku a na poslední den mu zbylo 36 tun uhlí. Kolik tun uhlí měl rozvést a kolik tun rozvezl v jednotlivé dny?

předem děkuji za všechny odpovědi ...
kikina   (28.09.2013 21:49:22)
Dobrý večer. Potřebovala bych pomoc s toutou slovní úlohou:
Dělník A by určitou práci vykonal sám za 20 hodin, dělník B za 25 hodin a učeň za 30 hodin. Po 6 hodinách společné práce všech tří, musel učeň odejít a práci dokončili dělníci A a B společně. Jak dlouho trvalo vykonání celé práce? Děkuji.
Gabriela Stránská   (23.09.2013 20:36:16)
Dobrý večer potřebuji pomoc se dvěma rovnicema.
6(x-5)-7.(3x-2)=32-3x a


3(x-4)-6.(2x-3)=27-2x
předem - moc děkuji
Gabča
Petr Nejedlý   (20.09.2013 18:03:59)
budeme muset zapojit své mozkové závity. Úloha je jednoduchá:

Tři rybáři se vypravili na břeh jezera lovit ryby. Dohodli se, že ulovené ryby budou dávat na jedno místo (do tzv. saku – speciálního pytle na ryby) a že se pak o úlovek spravedlivě rozdělí – že si každý odnese 1/3 všech nalovených ryb. Ryby braly a lov skončil pozdě večer, takže dělení kořisti (ulovili celkem N kusů ryb) nechali na ráno. – Jeden z nich se v noci probudil, chtěl si vzít svoji třetinu a odjet. Jenže zjistil, že počet ulovených ryb N nebyl dělitelný třemi, jedna ryba přebývala. Tak tu v zájmu fair play pustil do jezera, pak si pro sebe vybral 1/3 ulovených ryb, zbylé 2/3 vrátil do saku a potichu zmizel i se svými rybami. Pak se probudil druhý rybář. Nevšiml si, že první rybář je pryč a udělal to samé: 1/3 ryb si vzal, 2/3 vrátil do saku a tu jednu, co byla navíc, taky pustil na svobodu. A tiše zmizel. Asi správně hádáte, že se za chvíli probudil třetí rybář. Nevěděl, že už je sám a tak zase si 1/3 ryb ze saku vzal, 2/3 vrátil a tu jednu přebytečnou opět pustil. Tiše, aby nevzbudil ostatní dva (ti už tam ale nebyli) odjel s pocitem, že se zachoval férově. (Další upřesnění této úlohy uvádím v Poznámkách.)

Ale opusťme rybáře a jejich ryby a věnujme se čisté matematice. Pravděpodobně jste řešili úlohu pomocí rovnice nebo soustavy rovnic a přišli jste na to, že nemá (nemají) jen jedno řešení. Úkol zní: najděte číslo N nejméně vzdálené od nuly na číselné ose, které vyhovuje této rovnici nebo těmto rovnicím.

A počítejte: druhá odmocnina z (N + 101) = ABCDEFGH... (někde tam je desetinná čárka) a příslušné číslice dosaďte do antibrutálních® vzorců

N 50° 38. (CEG – 5)' E 013° 43. (FDB + 8)'
Cifrik   (28.07.2013 10:59:12)
Radime, cvičence v daném poměru lze rozdělit takto:
a) je-li pomer 1:7, pak se celek deli na 8 (1+7) casti, jedna cast je 10 a hledany pomer je 10:70, proto řady o 10 a 70 cvičencích
b) je-li pomer 3:2, pak se celek deli na 5 (3+2) casti, jedna cast je 80/5=16 a hledany pomer je 3*16:2*16 = 48:32, proto řady o 48 a 32 cvičencích
radim   (28.07.2013 10:47:53)
ahoj :) poradíte mi jsem ze školy 24 let a moje dítě si neví rady z jedním úkolem na prázdniny zadání:Rozdělte 80 cvičenců do dvou řad v poměru za a)1:7 b)3:2 atd jde mne o postup předem moc dik :D
Martin   (23.06.2013 19:22:24)
Zdravím,
potřeboval by jsem pomoc s tímto příkladem. Je na pravděpodobnost.

"Prodejce stíracích losů tvrdí, že vyhrává každý pátý los. Jaká je pravděpodobnost, že ze 100 Vámi zakoupených losů bude méně než 16 výherních?"
DukeVanZoom   (20.06.2013 12:33:13)
Pro Semeno:
první rok je úrok 60000 + 1/6 z milionu = 226.666,67 Kč (zbývá doplatit 833.333,34)
druhý rok je úrok 50000 + 1/6 z milionu = 216.666,67 Kč (zbývá doplatit 666.666,67)
třetí rok je úrok 40000 + 1/6 z milionu = 206.666,67 Kč
(zbývá doplatit 500.000,-)
zbytek snad dopočítáš, ne? :)

Zpravidla ale pokud si v roce 2000 v pulce roku půjčíš mega, tak v roce 2000 zaplatíš 3% úrok a první splátku platíš v roce 2001 s 6% úrokem...
Petr M.   (16.06.2013 02:23:14)
Zdar Admine, chtel bych aby jsis mou stranku www.hermetismus.webnode.cz pridal do odkazu, prosim neber toto jako spam, ale jako moznou spolupraci webu

na mem webu zatim bylo za mesic 301 lidi, coz je na prvni mesic slusne cislo.. takze by ti muj web mohl zvysit navstevnost, tak nad tim prosimte pouvazuj

jinak je to stranka o duchovnu - hermetismu, buddhismu (hlavne ZEN) a samanismu.. takze kdokoliv by mel zajem - podivejte se ;)
Semeno   (13.06.2013 11:19:40)
Ahoj všem , dostal jsem za úkol slovní úlohu a potřebuji napsat postup ....musí k tomu být i výpočet a slovní postup ke každému kroku :( :( nevím si s tím rady


Příklad zní : Půjčím si u banky 1 000 000 Kč na 6% úrok . Chci půjčku splatit v 6 stejných splátkách v 6 letech .
Dája   (11.06.2013 22:59:47)
Ahoj,
prosím o výpočet variace s rovnicí
V(2,-x)*(2,-1)=20
Předem moc děkuji.
terezie   (9.06.2013 19:38:36)
Ahoj potřebuju prosím pomoct s postupem příkladu:
Činka má hmotnost kg. Jaký je průměr D koulí, je-li délka spojovací tyče l=60 cm a její průměr d=32mm. Hustota materiálu je &#961;= 7,8 g.cm3.
Díky
marketa   (5.06.2013 17:26:38)
Strany trojuhelniku ABC lezi na primkach o rovnich :
a: x+5y-30=0, b: x+3y-44=0, c: 4x-y+6=0.
Predpokladejte, ze bod B lezi a a zroven c. Napiste obecnou rovnici primky, na ktere lezi vyska vb.
patrik   (28.05.2013 22:21:10)
Ahoj , potřebuju spočítat jeden příklad abych nepropadnul je to moc důležitý .. a vůbec si s tím nevím rady ani internet nepomohl , mám v tom akorát zmatek.. Posílám zadání v odkazu. https://www.email.cz/download/i/gO4v98faIspbUXqamYWsmPid4jUF - khwBnEJDTjsrPlm-UEyAefmpkzTr_m1Adwr5fQMWhWs/img008.jpg - má se spočítat H - rozdíl výšky hladin.. Jinak 2 nádoby s vodou. Tak jestli by byl někdo tak hodný a spočítal to a nebo alespoň nějak poradit a nasměrovat :) prosím odpovědu do mailu , byl bych vděčný
Luka   (23.05.2013 21:15:26)
Ahoj , co znamená zápis 0,205 , ale psaný tak, že nad čísly
06 je nahoře pomlčka ( čára ) , co s tím ?

Díky Luka

Zobraz zprávy:
1-20   21-40   41-60   61-80   81-100   101-120   121-140   141-160   161-180   181-200   201-220   221-240   241-260   261-280   281-300   301-320   321-340   341-360  

Archív fóra: do 2006, archiv rok 2007, archiv rok 2008, archiv rok 2009 archiv roky 2010–2014

Aktuální fórum


Cifrikova matematika - Archív fóra: 2010–2014 - příspěvky: 81-100
© Cifrik C., 2001–2018
Zpět na menu

Banner poskytovatele internetového prostoru:

Reklamní odkazy: PIKOMAT v Praze  |  Specialista na Posázaví

Citát: Hluboce si vážím matematiky, neboť ti, kdož jsou obeznámení, v ní vidí prostředek k chápání všeho existujícího. (Bháskara)